maandag 12 augustus 2013

30-04-13 Huisbezoek

Koninginnedag! Vandaag waren we allemaal in het oranje naar de projecten gegaan. Voor de projecten waren er 3 groepen gemaakt want er waren ook 3 verschillende projecten, watertanks bouwen, huis bouwen en huisbezoeken. Vandaag ging ik mee naar de huisbezoeken wat echt heel indrukwekkend was. Ik was samen met Sanne en een lokale begeleidster. Bij ons eerst huis hoorde een blinde man van 77 die zorgde voor zijn 2 klein kinderen waarvan de ouders aan aids gestorven waren en ze hadden geen wc geen keuken en 0 inkomen. Ze leefde van 1 maaltijd  per dag en  altijd hetzelfde en het geld dat ze hadden was altijd via hulpverlening, echt heel heftig. Gelukkig was het 2de huis wel iets beter, want die hadden ook wat dieren en een keuken en een wc, wel in hele slechte staat en ze hadden ook 0 inkomen, maar wel meer mogelijkheden. Het grootste probleem bij hen was de hygiĆ«ne want de dieren liepen los en ze wasten hun handen niet of nauwelijks. Nadat we weer bij het schooltje kwamen ben ik eerst wat kleren gaan wassen en mijn haar (alles met een teiltje). Daarna zijn we gaan voetballen eerst wij tegen de docenten waarvan de winnaars dan tegen de kinderen moesten. Het was best wel spannend en aan het eind was het 2-2 geworden dus moesten we penalty's nemen. Wat we uiteindelijk met 3-2 verloren :( (ik schoot op de lat). We konden dus niet tegen de kinderen voetballen, maar moesten we kijken waar we eerst van baalde, maar uiteindelijk was het aan de zijlijn super gezellig met de rest van de kindjes die niet meededen. 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten